Μεγάλη επιτυχία σημείωσε και το φετινό 25ο Παιδαγωγικό Συνέδριο που διοργανώθηκε από τον τομέα επιστημόνων της Χριστ. Εστίας Πατρών.
Το Συνέδριο ξεκίνησε με τον αγιασμό που τέλεσε ο Σεβασμ. Μητροπολίτης μας κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, ο οποίος και στη συνέχεια κήρυξε την έναρξη του συνεδρίου με λόγια πατρικά και σοφά.
Η πρώτη εισήγηση έγινε από την διδάκτορα της Ιστορίας κ. Γιατράκου Μαρία με θέμα «Διδάσκαλοι στη ροή της ιστορίας». Αναφέρθηκε με πολύ γλαφυρό τρόπο σε διδασκάλους που με τη σοφία, την αρετή, τα οράματα αλλά και το μαρτυρικό τους τέλος άλλαξαν το ροή της Ιστορίας. Τέτοιοι ήσαν ο Σωκράτης, ο Απ. Παύλος, οι Τρεις Ιεράρχες, ο Κύρριλος και ο Μεθόδιος, η Αγ. Φιλοθέη, ο Ρήγας Φερραίος, ο Κοσμάς ο Αιτωλός, ο Άγ. Νεκτάριος...
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον ανώνυμο δάσκαλο που εργάζεται θυσιαστικά στις ψυχές των παιδιών και που παραμένει άγνωστος στους πολλούς ενώ κατέληξε στον μοναδικό και ανυπέρβλητο Διδάσκαλο, το αιώνιο πρότυπο των δασκάλων που είναι το πρόσωπο του Ιησού Χριστού.
Στη συνέχεια και μετά τη συζήτηση επί της εισηγήσεως και το διάλειμμα το λόγο έλαβε ο κ. Γεώργιος Κρουσταλάκης, ομ. Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: "Ο Δάσκαλος ως παιδαγωγός, φορέας αξιών".
Με πολύ παραστατικό τρόπο ανα φέρθηκε στις διαστάσεις του πνευματικού και παιδαγωγικού ρόλου του δασκάλου που οροθετούνται σ' ένα πλαίσιο βασικών αρχών, που μας προσφέρουν τόσο οι επιστήμες της Αγωγής όσο και η Ορθόδοξη Χριστιανική Ανθρωπολογία και Παιδαγωγική.
Στο τέλος, περιέγραψε με σαφήνεια τις ιδιαίτερες ψυχοπαιδαγωγικές δεξιότητες που πρέπει σήμερα να διαθέτει ο κάθε παιδαγωγός...
Τη δεύτερη μέρα του Συνεδρίου ομόρφυνε με την παρουσία της η χορωδία του γυμνασίου των εκπαιδευτηρίων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Κατά τη Β' συνεδρία το λόγο έλαβε ο Σεβασμ. Μητροπολίτης κ.κ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα: "Διαχρονικές αξίες και σύγχρονη Παιδεία".
Στις εισαγωγικές του παρατηρήσεις τόνισε τη γοητεία που ασκεί η σύγχρονη εποχή, την αντιφατικότητά της και τη γενικευμένη κατάρρευση των διαχρονικών αξιών που παρατηρείται σήμερα στην κοινωνία και την παιδεία. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην έννοια της διαχρονικότητας και την έννοια των αξιών απαντώντας το ερώτημα "Διαχρονικές ή αιώνιες αξίες;"
Κατόπιν, ανέλυσε μερικές από τις βασικές αιώνιες αξίες και προχώρησε σε συγκεκριμένες παρατηρήσεις-προτάσεις που συνοπτικά έχουν ως εξής:
Στις εισαγωγικές του παρατηρήσεις τόνισε τη γοητεία που ασκεί η σύγχρονη εποχή, την αντιφατικότητά της και τη γενικευμένη κατάρρευση των διαχρονικών αξιών που παρατηρείται σήμερα στην κοινωνία και την παιδεία. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην έννοια της διαχρονικότητας και την έννοια των αξιών απαντώντας το ερώτημα "Διαχρονικές ή αιώνιες αξίες;"
Κατόπιν, ανέλυσε μερικές από τις βασικές αιώνιες αξίες και προχώρησε σε συγκεκριμένες παρατηρήσεις-προτάσεις που συνοπτικά έχουν ως εξής:
1. Ανακύκλωση του προβληματισμού, συντήρηση των αξιών.
2. Τις αξίες δεν χρειάζεται να τις δημιουργήσουμε ή να τις ανακαλύψουμε αλλά να τις αποκαλύψουμε.
3. Το σχολείο έχει αλλάξει, δεν είναι τίποτα δεδομένο. Υπάρχει ανάγκη ιεραποστολικού πνεύματος. Όποιος εμποδίζεται να διδάσκει με το λόγο, μπορεί να εμπνέει με τη ζωή του.4. Η αγωγή μας πρέπει από μάθημα και κανόνες συμπεριφοράς να γίνει πολιτισμός και δημιουργία.
5. Πρέπει να καταλάβουμε την εποχή μας. Να γίνουμε σύγχρονοι και επίκαιροι.
6. Περιοδικότητα της Ιστορίας. Όταν περιφρονούνται και αγνοούνται, στην ουσία κυοφορούνται για μια επόμενη γενιά.
ΑΓΚΥΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου